(( جهش تولید ))، ابعاد و مفاهیم ، کارکردها و الزامات؛ تولید مفهومی فراگیر با دامنه ای وسیع است که ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را شامل میگردد
جارستان: طی یادداشتی از سوی کارشناس تامین اجتماعی گیلان، ضرورت نگاه عمیق به ابعاد متنوع و مفهوم جهش تولید تشریح شد. در این یادداشت به قلم امیررضا زندی فر آمده است: مفاهیمی همچون توسعه بعنوان یک مصداق فراگیر با ابعاد و رویکردها و شاخص های زیادی مورد سنجش قرار میگیرند و زمانی درمسیر درست خواهند
جارستان: طی یادداشتی از سوی کارشناس تامین اجتماعی گیلان، ضرورت نگاه عمیق به ابعاد متنوع و مفهوم جهش تولید تشریح شد.
در این یادداشت به قلم امیررضا زندی فر آمده است:
مفاهیمی همچون توسعه بعنوان یک مصداق فراگیر با ابعاد و رویکردها و شاخص های زیادی مورد سنجش قرار میگیرند و زمانی درمسیر درست خواهند بود که تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی و… در آن مورد توجه و پیشرفت قرار گیرد.
درکشور ما در سالهای اخیر امر تولید بعنوان یک رکن اساسی در شعار سال مورد تاکید قرار گرفته است که بدلیل مقدمه وزیرساخت اولیه درمعانی وبرداشتها بمنزله مولفه ای بارز و شناخته شده ، گره خورده با فعالیتهای صنعتی اقتصادی ، تنها در این حوزه متمرکز گردیده وایجاد کالا معادل سازی شده و دامنه وسیع این واژه مغفول مانده است.
بی تردید درعصری که دنیای ارتباطات و رسانه ها یکی از بخشهای حیاتی در جهان تلقی میگردد (( تولید محتوا )) وکاربردهای مناسب آن بمنظور آموزش و فرهنگ سازی درعرصه های مختلف یکی از نیازها تلقی میگردد بطور مثال درجریان شیوع ویروس کرونا هزاران کلیپ آموزشی بهداشتی و متن های ادبی با رویکرد امیدبخشی ومشارکت مردمی با هدف شناخت بیشتر این بیماری ، نحوه مقابله با آن ووظایف مردم در مدت کوتاهی تولید ومیلیونها بار درشبکه های اجتماعی دست به دست گردید پس اگر با دقت و تعمق برروی مفاهیم کلیدی و اثرگذار زیربنایی در جوامع انسانی امروز با کار برروی واژگانی همچون (( فرهنگ سازی )) ، (( حس مشارکت )) ، (( مسئولیت اجتماعی )) ، (( نوعدوستی )) ، (( امید )) که کلماتی تولید شده از قبل بوده اند با متدی هدفمند در معرفت شناسی ابعاد و زوایا ، نقش هر شهروند و سهم و ایفای وظایف برای هر فرد را از طریق رسانه ها و متخصصان این حوزه تبیین نمائیم نیز جهشی بزرگ دراین مسیر داشته ایم.
نکته قابل تامل دیگر دراین راستا تولید فکر و اندیشه در تمامی زمینه های علمی فرهنگی و اجتماعی است که با تکیه بر نظام پیشنهادها و طوفانهای مغزی باید مورد توجه قرار گیرد.
بدون شک اهمیت تولید اندیشه های بکر و ناب برای شکل گیری برنامه ها و اهداف بزرگ اجتماعی به مراتب از تولید صرف کالا با اهمیت تر خواهد بود ضمن اینکه حرکت در جهت نیل به جهش تولید در حوزه اقتصادی نیز خود نیازمند استراتژی و مقدماتی است که تفکر و برنامه لازمه آن است.
تولید محصولات آموزشی علمی فرهنگی با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی وتقویت روحیه و تغییر نگاه جامعه از طریق جایگزینی فرهنگ شادی و تحرک بجای غم و یأس وخمودی در کشوری که تاریخچه و قدمت آن بعنوان یکی از ارکان تمدن بشری با جشن ها و آئین های متعدد همراه بوده است برای رونق دادن و بهره گیری از تاثیرات این روحیه شاد در زوایای مختلف زندگی مردم نیز از دیگر الزامات بوده و به نظر میرسد از خلاء هایی است که درعرصه جهش تولید باید مورد عنایت خاص متولیان و دست اندرکاران بویژه درحوزه رسانه قرار گیرد.
اگر ساعتی دراین خصوص اندیشه گردد زوایا و ابعاد متفاوتی از این مبحث را شاهد خواهیم بود که طی آن میتوان برای تمام اقشار به تولید محتوایی مناسب جهت یک جهش بزرگ اجتماعی دست یافته و آغازگر گامی بلند بسوی اهداف والا بود.
پس باید باورداشت که تولید صرفاً به کالای صنعتی و محصولات فیزیکی و مصرفی برای معیشت و منحصراً درعرصه اقتصادی ختم نشده وتمامی کارشناسان ، متخصصان و اندیشمندان کشور میبایست جهت اعتلاء و پیشرفت وتحقق جهش تعریف شده برای ارتقاء سبک زندگی ورشد و بالندگی بیشترعمومی در زمینه فعالیت تخصصی خود وارد میدان گردند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰